Ödül Sigortası
Bütün iyi girişimciler hedef kitlesindeki insanları heyecanlandırmak için ses getirecek bir
yaklaşıma ihtiyaç duyar. 1980’lerde golf sporunda tek atışta topu direk deliğe atan yarışmacılara
ödüller vermeye başlanması ile bu sigorta popülerlik kazanmaya başladı. Bu dalga daha sonra basketbol
maçlarında ceza sahası ortasından isabetli atışlara, hokeyde mavi çizgi ilerisi atışların isabeti
şeklinde spor karşılaşmalarının vazgeçilmezi olmuştur.
Devam eden yıllarda bu sigorta, promosyon sağlayarak satış gelirlerini arttırdığı için pek çok
sektörde varlığını devam ettirmiştir.
Ödül sigortası, katılımcılarına bir ödül kazanma şansı veren promosyonlar için tasarlanmış bir
sigortadır. Bu teminat, sigortalının belli şartlarda vermeyi taahhüt ettiği ödülü, şartlar
gerçekleştiğinde vereceği durumlarda vaadi karşılayarak, sigortalıyı bu maliyetin gerçekleşmesine
karşı korumaktadır. Böylelikle sigortalı ödülün verilmesi gerekecek durumlara karşı nakit ayırmak
yerine prim ödeyerek bu maliyetin gerçekleşmesi riskini sigorta şirketine devredebilmektedir. Söz
konusu ödül, para ödülü olabileceği gibi, promosyonun yapıldığı alanın/organizasyonun konseptine göre,
değeri üzerinde uzlaşılabilecek herhangi bir ürün de (araba, seyahat, motosiklet gibi) olabilmektedir.
Bu sigorta; alışveriş merkezlerinin, spor müsabakalarının, televizyon yarışmalarının tüm dünyada
sıklıkla başvurduğu bir çözümdür. Bu sigortada, ödülün kazanılma ihtimali olduğu gibi kazanılmama
ihtimali de olmalıdır.